Když se někdo z internetových podnikatelů a obchodníků nestará o optimalizaci pro internetové vyhledávače, má zaděláno na problémy. A kdo ví, zda ho tyto nakonec nestáhnou až na samotné dno, zda ho tyto nezruinují. Neoptimalizované weby mají totiž ten neblahý společný rys, jímž je nízká návštěvnost. O ty se obvykle internetová veřejnost dostatečně nezajímá, nenavštěvuje je a pak tu logicky ani dost nenakupuje a neutrácí. Což je pro jakýkoliv byznys katastrofou.
Internetové obchody prostě stejně jako obchody běžné vyžadují dostatečný zájem zákazníků. A kdo tyto nemá, nemůže mít ani peníze, které by tu takoví zákazníci mohli utrácet. A bez peněz je podnikání libovolného typu určené k nezdaru.
Ale naštěstí tu ona zmíněná SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače, je. A není tu jenom pro někoho vyvoleného, je tu pro kohokoliv z řad internetových podnikatelů. A kdo z majitelů e-shopů právě na ni vsadí, má naději, že se dočká daleko lepších ekonomických výsledků.
Internetovým obchodníkům pomáhá SEO pro Shoptet stejně jako třeba SEO pro WIX. Stačí, aby si dotyční vybrali optimalizaci pro tu platformu, na které je jejich internetový obchod vytvořený, stačí, aby oslovili pokud možno profesionály, kteří jim s optimalizováním jejich nabídky pomohou, a i z obchodu, který se jevil doposud jako beznadějný, se může stát něco, čím se dá docela spokojeně uživit. Protože optimalizace zajistí takovému e-shopu daleko lepší umístění v internetových vyhledávačích, a čím lépe si odkaz webu ve vyhledávačích stojí, tím více lidí ho navštíví. A pak se teprve mohou začít obchody hýbat.
A proto byste neměli podceňovat optimalizaci pro internetové vyhledávače ani vy, živíte-li se nebo aspoň přiživujete přes internet. Jenom weby, které zabodují u vyhledávačů, totiž mohou přinášet skvělé výsledky. A kdo neoptimalizuje, je jenom sám proti sobě.